torstai 22. syyskuuta 2011

Yleisön pyynnöstä

Onpa ollut melkoisen tapahtumarikasta täällä.
Jätin tänään tanssi-illan väliin, jotta saisin jotain kirjoitettua. On tähän kotiinjäämiseen tosin toinenkin syy. Kävelin tänään jalkani niin kipeiksi, ettei tanssimisesta tulisi mitään.


Koska kaikkea ei kerralla voi kertoa, tiputtelen juttuja hiljakseen. Uutta tulee kyllä liian kanssa.


Tänään aamulla lähdin aikaisin liikkeelle, koska kuvittelin ehtiväni yhtä jos toista. Kun astuin ovesta ulos lukittuani kaksi lukkoa: ylempää käännetään neljä kertaa ja alempaa vain kaksi ja avattuani ristikko-oven, oli käytävä täynnä poliiseja. Piroskakin oli käytävällä voivottelevan näköisenä. En jaksanut ollenkaan tietää mistä on kysymys ja painuin matkoihini.


Menin metroasemalle ja paikalle tuli metro, joka ei saanut ovia auki. Odoteltiin ja lopulta ovet aukenivat. Porukka sisälle, mutta ovet eivät sitten menneetkään kiinni. Hetki siinä odoteltiin ja sitten komennettiin koko porukka pihalle. Kuski juoksenteli sulkemassa käsin kaikki vaunut ja ajoi tiehensä.


Ajattelin, mitähän tästä päivästä tulee, mutta olin päättänyt mennä pariksi tunniksi vuorille kätköilemään ja kävelemään. Kahdesta tunnista tulikin viisi tuntia, kun en tiennyt missä olen. Piti vain mennä koordinaattien mukaan seuraavalle kätkölle, kunnes löytyi tuttu ympäristö. En,  ottanut eväitä mukaan ja olin aika puhki loppumetreillä. Ei enää jaksanut kätköjäkään etsiä, eteenpäin vaan. Mutta se oli hauskaa, että kuljin sellaisia polkuja, jotka eivät ole merkittyjä reittejä. Ilman gepsiä ei uskaltaisi sellaisille mennäkään.


Katsokaapas geokätköilijät Budapestin kätkötarjontaa. Kaupungin raja on noin 130 km ja se on laitettu kätköjä täyteen, vähintään kolme kilometrille. 


Porukan kanssa oli kaikenlaista hässäkkää, ihan tavallista kylläkin. Olin aika väsynyt kun jännitys laukesi. Viimeisen hässäkkä oli taksimatka kentälle. Rahat kerättiin edellisenä iltana, jolloin myös soitin ja tilasin taksit aamulle. Olin varannut rahan jokaiselle taksille valmiiksi. Aamulla kun tulin majapaikkaan, oli siellä hiukan vielä hommat kesken ja lähettelin porukoita ajoissa alas takseja odottelemaan, koska tiesin ettei kadulla voi pysähtyä pitkään. Hissiin mahtui vain muutama henkilö kerrallaan ja minä jäin viimeiseksi Marjan kanssa sulkemaan ovea. Olin tilannut taksit puoli kymmeneksi ja olin itse kahta minuuttia vaille alhaalla. Silloin viimeinen taksi jo odotteli kiireisenä. Eihän siinä mitään, meillä oli oikein mukava kuski ja pidettiin hauskaa, kunnes puhelin soi. Ensimmäisen taksin kuljettaja oli ruvennut kyselemään maksua ja kun sanottiin että rahat ovat minulla, sain kuulla kunniani, että minun pitäisi olla ensimmäisessä autossa ja niin edelleen..... Meidän kuski vaan naureskeli, että hän ainakin saa rahat. Minun oli tarkoitus antaa jokaiseen autoon raha lähtiessä, mutta kun tulivat liian aikaisin.....Olin tilannut taksit terminaali 2A:lle, koska porukat tulivatkin sinne. Täällä nykyään muuttuu kaikki, lennotkin ovat muuttuneet 2B:lle viikon aikana. Meidän taksi jäi A:lle ja muut taksit ajoivat B:lle ja minä jouduin vielä kävelemään rahojeni kanssa. En muuten Fö-taksia suostu enää tilaamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti